minap egy nagy cég felsővezetőjével beszélgettem, és ő mondja - nem túl boldogan - hogy leépítik a szépen felépített CSR programjukat, mert nem javította az imázst eléggé. csak adták, csinálták a sok szép és nemes dolgot, de a felmérések továbbra is azt mutatták, hogy a céget helyzetével visszaélő, rosszul működő, tohonya dögnek tartják a kedves ügyfelek és ordítanak az ügyfélszolgálaton, merthogy az is úgy szar, ahogy van.
és erre persze nem az volt a reakció, hogy oké, nézzük már meg, mit miért csinálunk, mit várhatunk el és mit nem a CSR programoktól, neadjisten, beszéljünk erről őszintén, és figyelmeztessük a CSR-ban utazókat - akik benyalták az okos tanácsadói szövegeket, hogy majd ettől aztán meglódul a brandimage, mint hétszentség -, hogy hé, csak óvatosan, ha csináljátok, ne ezért csináljátok, mert ez nem fog bejönni.
nem. hanem az a reakció, hogy na, ez nem javít semmit a márka imázsán, nosza, dobjuk ki szőröstül-bőröstül. persze nem megy ez ilyen gyorsan, eltökölnek még pár évet, mire kitalálják, hogy akkor hogyan és miből mennyit vágjanak, stb. közben persze már terjed a rossz hír, suspitol a szakma, szoronganak a támogatottak, vagyis sikerül még egy lapáttal rátenni a kakakupacra.
pedig egy kis bátorsággal és ésszel gyönyörűen át lehetne rendezni a dolgokat, rendesen kitalálni, mit és főleg miért csinálunk, hiteles partnerekkel egy forintból kettőt csinálni, őszintén kommunikálni, és a válság kapcsán még megértő is lenne a publikum.
hány és hány ilyen sztorit látok, egy sor céget, aki rossz okból kezdtek jó dolgokat csinálni pár éve és most meg vannak lepve, hogy nem lőtt ki ezerrel az eladási statkó :)
nekik és másnak is évek óta mondogatom, hogy igen, csináljuk, de nem ezért.
ha majd azért csináljuk, hogy valóban felelősek legyünk, és az üzleti tevékenységünk alapvetően rendben van, nem csicskáztatjuk az ügyfelet, hanem odafigyelően és korrekten kiszolgáljuk, és mintegy mellesleg elkönyveljük a mindezért járó ügyfélelégedegttséget, netán márkahűséget, na, akkor jó okból csináljuk a jó dolgot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
=Guri= 2008.12.20. 11:54:26
Azt gondolom, hogy a hitelesség a CSR-ben döntő tényező. És amíg az egyedüli célja egyes helyeken az, hogy értékesítést növelje, márka imázst javítson, addig az egyszerű képmutatás. Nem beszélve azokról az esetekről, ahol cégek ezzel próbálják "legalizálni" koránt sem etikus működésüket mondván, hogy teszek jót is, teszek rosszat is, hurrá egyensúlyban a világ! Persze ezt még sokan be is kajolják. Pedig, ha azt mondanám, hogy tegyük fel hogy valakinek tönkre teszem az életét (ne adj isten belehal), valakinek meg megmentem az életét, akkor senki sem gondolná, hogy a két dolog egyensúlyban van.