brand, image, felelősség

2008.12.12. 14:37

ezt a kis sztorit megosztanám minden kommentár nélkül.

egy barátom (legyen YZ) egy csr konferencián összekerült egy telekom cég pr vezetőjével (XXX), a párbeszédet az ő elmondása alapján idézem.

YZ: mint ügyfél és mint csr tanácsadó, hadd jelezzek valamit. idefele jövet egy céges autójukban (ford) vezetés közben kézből telefonált egy munkatársuk. nekem ez nagyon rossz üzenet, érdemes lenne kezdeni ezzel valamit.

XXX: nálunk nincs is ford a flottában.

YZ: asszonyom, higgye el, az önök logoját viselte, és az volt, de nem is ez a lényeg. azt akarom mondani, hogy érdemes lenne ezügyben kezdeményezni valamit, ez egy társadalmi probléma, gondolom, ezzel egyetértünk.

XXX: jó, de hát erre nekünk nincs hatásunk, nem állíthatunk mindenki mellé rendőrt.

YZ: szerintem van, de azt azért megérti, hogy amit a céges autóban csinál bárki, az a márka image-ét rontja, vagy épp javítja.

XXX: na, ebben igaza van. amióta céges autóval járok, én sem állok be a mozgássérült helyre, ha-ha-ha.

A bejegyzés trackback címe:

https://csr-ff.blog.hu/api/trackback/id/tr26819050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=Guri= 2008.12.17. 10:11:56

Nem az a baj, hogy van ilyen, hanem hogy megkockáztatom általában ez a gyakoribb hozzáállás. :( De hogy pont egy csr konferencián...?

HoldenCaulfield · http://kaizen.freeblog.hu 2008.12.18. 09:48:39

Bizony, pont ott.
És mi van a MÁV internetes oldalán a sztrájkok kellős közepén, amikor már szinte mindenki őket utálja: "Közlekedés és társadalmi felelősségvállalás (CSR)” címmel rendezett nemzetközi konferenciát a MÁV"...
én jobban szeretnék egy amolyan FAQ/GYIK oldalt, ahol megtudhatom, hogy mit tehetek, ha kirúgtak, mert nem értem oda a munkahelyre, ha évet kell ismételnem, mert nem értem oda a vizsgára,ha lemaradtam egy fontos orvosi vizsgálatról, amire fél évet vártam,...ésígytovább.

=Guri= 2008.12.18. 12:20:34

Hát az kb. ennyi lenne:

FAQ/GYIK:

1. Mit tehetek, ha kirúgtak, mert nem értem oda a munkahelyre, ha évet kell ismételnem, mert nem értem oda a vizsgára,ha lemaradtam egy fontos orvosi vizsgálatról, amire fél évet vártam,...?

Válasz: Sajnáljuk*, de nézze a jó oldalát. Fogja fel szolidaritásának és érezze úgy, hogy előbbre segítette ügyünket. Megértését és segítségét köszönjük.


* Lexarjuk! Ha-ha-ha... ;)

CSR bloggerina · http://csr-ff.blog.hu/ 2008.12.18. 14:34:57

Guri,

nem tudom, talán nem gyakoribb hozzáállás, de egy kültelki kommunikációs iskolában ezért évismétlés jár. elemi szakmai elvárás, hogy ha egy céget /márkát képviselek, akkor max. a férjemmel a hálószobában beszélhetek így, ha bármilyen szintű nyilvánosság előtt a brand image-et ilyen durván rombolom, az sokmilliós veszteségokozás.

az alaptevékenység és a CSR imázsának összefüggéseiről a következő posztban írok.

CSR bloggerina · http://csr-ff.blog.hu/ 2008.12.18. 14:37:36

Holden,

eléggé kevered a dolgokat. bár a máv brandjének (haha) nem tesz jót a sztrájk, de azt nem a vállalat, hanem annak dolgozói teszik, jó esetben felelősen.

de akkor most már megírom a köv posztot, mert idevág.

=Guri= 2008.12.18. 15:45:22

Szerintem arra gondolt Holden, hogy kicsit szerencsétlenül jön ki CSR konferenciát kommunikálják miközben a sztájk következtében így, vagy úgy "megkárosított" utasok csak mérsékelt segítséget/információt kapnak. És az utas szemszögéből csak az a fontos, hogy megy-e a vonat vagy nem. Hogy sztárjkolók miatt, vagy a MÁV miatt az csak másodrendű tényező, de így is úgy is a brand látja kárát. Nyilván az, hogy a konferencia idejére esett egy sztrájk az véletlen, ezzel nem is nagyon lehet mit kezdeni.

Egyébként már kicsit elkanyarodva a alaptémától, de a MÁV közleményét elolvasva eszembe jutott egy téma, aminek kapcsán érdekelne majd egyszer a véleményetek.

Mennyire lehet bármilyen CSR startégiát végigvinni egy olyan szervezetben, ahol alapvetően elégedetlenek a munkavállalók?

CSR bloggerina · http://csr-ff.blog.hu/ 2008.12.19. 22:59:28

hát... erről tudnék mesélni...

fogok erről is írni, én mit tapasztaltam, bár azért a jó magyar panaszkultúrában az elégedetlenség önmagában nem jelent semmit.

amúgy meg persze, mindent végig lehet vinni, csak kérdés, hogy van-e értelme.

=Guri= 2008.12.20. 10:44:20

Igen így értettem én is, mármint hogy van-e értelme. Hogy jogos-e az elégedetlenség az egy másik dolog, bár az lázongó alkalmoazottak szemszögéből mindig jogos. ;)

Nah mindegy, majd kivesézzük, ha írsz erről...

HoldenCaulfield · http://kaizen.freeblog.hu 2008.12.21. 14:27:07

Elképzelhető, hogy keverem a dolgokat, mivel nem vagyok szakembere az image, brand és CSR témáknak.
Viszont az, hogy egy a munkavállalóim által alapított szakszervezettel odáig jutunk, hogy már csak a sztrájk marad a számukra, az nem annyira responsible magatartás, azt hiszem. Az inkább csapnivaló management.
Ez alól az képezné a kivételt, ha a szakszervezet vezetői saját politikai/személyes céljaik miatt sztrájkolnának, mert abban valóban nem sok lenne a MÁV felelőssége.

CSR bloggerina · http://csr-ff.blog.hu/ 2008.12.21. 20:24:34

nekem nagyon úgy tűnik, hogy inkább az utóbbi, valahogy a felelőtlenség szó nekem inkább gaskót elnézve jut eszembe. más kérdés, hogy a management sem ál a helyzte magaslatán mondjuk leadership tekintetében...

=Guri= 2008.12.22. 11:23:41

Én személy szerint azt hallom a legtöbbet, hogy a MÁV-ot anyázzák. De azt hiszem ezt sokan mások is úgy gondolják, mint Te. :))

Idézet a ma hajnalban feltört VDSZSZ websiteról:

"A VDSZSZ december 22-én 8 órakor határozott időre befejezi a sztrájkot és soha többé nem kezdi újra.

Befejezzük, mert rájöttünk, hogy önző módon egy egész ország életét nehezítettük meg, csak azért, hogy több pénzünk legyen, pedig mi is röhögünk rajta, hogy a jegyvizsgálók ugyanannyit keresnek, mint a tanárok, pedig nem is fürdenek.

Szeretnénk elnézést kérni azért, mert tahóságunkkal annyi kellemetlenséget okoztunk az utasoknak, megígérjük, hogy mostantól udvariasak leszünk az utasokkal, akikből élünk.

Búbánatunk jeléül ezennel az összes vasutas felajánlja, hogy fejenként 150 ezer forinttal járul hozzá a MÁV veszteségeinek csökkentéséhez, ezen felül Gaskó István még befizet 15 millió forintot az államkasszába. Továbbá Gaskó István vezeklésül munkát vállal egy ugandai szénbányában, és hátralevő életében csak tömegközlekedéssel fog utazni.

Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy mindez csak töredék részben fedezi azt a sok bosszúságot, amit az elmúlt években okoztunk Önöknek, ezért nyugodtan utálhatnak minket továbbra is.

Még egyszer elnézést, ne haragudjanak.

VDSZSZ vezetőség"
süti beállítások módosítása