nem csak az nagy élmény, hogy naponta vagyok része okos és inspiráló beszélgetéseknek, de hetente kapok kitűnő válogatásokat londonból a világ legjobb, leadership, fenntarthatóság, felelősség témájú cikkeiből.

idemásolok egy fontos idézetet, a forrása a fast company blog

Stay Curious. A recession is no time to shut down your own thinking. In fact, it is time to open it up. Even if you had a winning formula going into the recession, allow yourself the pleasure of questioning your assumptions: it’s a new world.  Always ask yourself: “What if…” and explore possibilities.   Connect with leading thinkers whoever they may be. Make yourself read more broadly than before, look for trends and ideas that you have never explored before.   Spend a little of that cash you’ve hidden under your mattress to go to a conference you think you can’t afford and would have skipped before because it was not core to your business – new ideas, new approaches, new ideas and new people will be perceived at the edge of your vision, not the center.   Make yourself understand and use the social networking technology you have been ignoring (this advice to my peers and older) because it really and truly will open up your world. Use these insights not only to understand your own situation better, but to anticipate problems that your best of future customers might be facing.   It will also allow you to connect into that now famous “crowd” that really does have some good ideas.

Invite your savviest outsiders inside:   At a minimum, you will build empathy and loyalty with your customers and other key stakeholders (major investors, community leaders and the like). You never know when you may need their support or sufferance as this recession drags on. It is also very likely that they will have some good ideas for you. Customers influence strategy when their needs and experiences connect to employees throughout your organization. That may have been happening before – but do you still understand each other?  Their needs have doubtless changed. Make sure you still know each other.
 
és pontosan ezt csináljuk nap mint nap...
 
ha így tekintenének a cégek a stakeholder dialógusra, mindjárt nem félnének tőle annyira, hanem meglátnák benne a lehetőséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://csr-ff.blog.hu/api/trackback/id/tr22801356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guri 2008.12.04. 14:07:47

Mondanám, hogy szerencsés vagy, de ez nem csak szerencse kérdése. Remélem ezekből a kitűnő válogatásokból, minél többet beválogatsz ide is. ;)

Szép napot.

CSR bloggerina · http://csr-ff.blog.hu/ 2008.12.05. 11:57:06

épp most meséltem valakinek, hogy pár év szellemi sivatag után most minden nap olyan, mintha egy üdítő tavaszi réten piknikeznék :)
süti beállítások módosítása